Bedøm artiklen

Det er meget forskelligt hvilken målgruppe forskellige virksomheder har. Nogle virksomheder går efter at sælge deres service eller produkter til privatpersoner, mens andre virksomheder går efter at sælge til andre virksomheder. Sælger din virksomhed til andre virksomheder, og ønsker du at dine medarbejdere skal være bedre klædt på til netop den opgave det kan være at skulle lukke aftaler i andre virksomheder, kan du med fordel læse med her, hvor du får et indblik i hvordan du lige netop kan gøre dette.

Sørg for at de får en grundig salgstræning i netop b2b salg

Det første du skal gøre når du ansætter nye medarbejdere i din virksomhed, er at sørge for at de får en grundig salgstræning. Uden den vil selv den mest motiveret og hårdtarbejdende medarbejder, få store problemer med at lukke handlerne. Dette skyldes at de rigtige værktøjer og strategier kan gøre en verden til forskel når det kommer til at skulle sælge til en ledelse som fx både har brug for et økonomisk og strategisk perspektiv, på det din sælger prøver at sælge til dem.

Hold dine medarbejdere opdateret med forskellige workshops og foredrag

Det er vigtigt at du som virksomhedsejer sørger for hele tiden at give dine medarbejdere muligheden for at udvikle sig fagligt. Dette kan lyde både dyrt og tidkrævende, men faktisk er det også i din bedste interesse at dine medarbejdere hele tiden er motiveret til at blive bedre. Dette skylde til dels at du vil have medarbejdere og salgskonsulenter som hele tiden er opdateret på de nyeste teknikker indenfor b2b salg, men til dels også at de vil sælge mere, og at du derved vil tjene mere. Det behøver heller ikke være svært at holde dem opdateret, det kan være ved engang imellem at give dem muligheden for at høre forskellige foredrag eller at deltage i workshops.

Se også:
  A-kasse – hvorfor bør du være medlem?