Bedøm artiklen

”Det der med at skrive tekster, det er nemt. Jeg sparer lidt penge der”.

Sådan synes mange at tænke, når de kaster sig over deres egne tekster – eller leder med lys og lygte efter en studerende, der er villig til at skrive meterlange tekster for en beskeden skilling. Det farlige er, dine tekster repræsenterer din forretning over for nye kunder, og måske ser de den forkrøblede ordstilling, de kiksede stavefejl samt de manglende kommaer? Er du heldig, fremstiller det blot dit foretagende som ”endnu én i stakken”, hvilket brugeren måske accepterer, men du skal nok snarere forvente, den potentielle kunde bliver skeptisk og finder frem til en af dine konkurrenter.

Her får du 10 gode grunde til at anvende en professionel tekstforfatter.

  1. Din tekstforfatter ser opgaven med friske øjne

Når din tekstforfatter involveres i opgaven og skal formidle dine produkter eller din forretning, gør han eller hun det med friske øjne. Her er der ingen blinde interne vinkler, og teksten vil (læs: bør) ikke indeholde for meget fyldstof.

Tekstforfatteren ser essensen af dit tilbud og kommunikerer det, så læseren præsenteres for de væsentligste fordele. Det gør teksten interessant for modtageren, da denne naturligvis vil vide ”what’s in it for me”.

Da tekstforfatteren ser med nye øjne, kan du i øvrigt forvente, at fagsprog og andet sorteres fra, så teksten bliver tilgængelig for den almene kunde.

  1. Du sparer din egen tid

Når du anvender en professionel skribent til opgaven, sparer du din egen tid og kan bruge den vigtigere steder. Alternativt bruger du sikkert den dobbelte tid og må nøjes med det halve resultat.

  1. Få styrket dit brand
Se også:
  Hvad er topskat?

En tekstforfatter kommunikerer professionelt og troværdigt, hvilket styrker dit brand. Samtidig skaber tekster i en god og levende tone en identitet, så læseren kan spejle sig i dit brand. Der er ingen, der gider kedelige og monotone tekster.

  1. Få hjælp til at sælge

Du lever af salg og leads. De mål kommer du nærmere med professionel tekstforfatning. Tekster med gode argumenter og salgsteknikker giver flere gennemførte køb og kontakthenvendelser. Professionelle tekster gør hverken for meget eller for lidt, men taler naturligt til din læser, der straks ser fordele og den løsning, dit produkt eller service giver.

  1. Kommuniker med den rette tone

Kommunikerer din virksomhed formelt, med at glimt i øjet eller maler den nærmest poetiske billeder? Uanset hvad og hvordan, vil din tekstforfatter hjælpe dig med at finde en tone, som harmonerer med din forretning.

  1. Få det overstået

Du har med garanti mange opgaver at se til hver eneste dag. Og måske vælger du at prioritere disse over skrivearbejde som at opdatere din blog, lave tekster til de seneste 10 produkter eller få søgemaskineoptimeret din nye kategoriside. Fair nok, vi kan ikke have tid til alting. Heldigvis lever en tekstforfatter netop af at skrive. Udnyt det.

  1. Bliv set af Google

En moderne tekstforfatter ved, hvordan søgemaskiner som Google læser webtekster. Sørg for at tekstforfatteren ved, hvad meta beskrivelser er og formår at inkluderer dine nøgleord naturligt de rette steder. Det bidrager til synlighed.

  1. En god tekstforfatter skriver så BÅDE mennesker og maskiner kan læse teksten. Ikke enten eller.