Bedøm artiklen

Dette indlæg er sponsoreret.

Det behøver ikke at være ekstremt svært og kompliceret for virksomheder at give kunder en købelyst og fastholde dem. Det er bare vigtigt at have god content marketing. Content marketing er markedsføring gennem relevant indhold af høj kvalitet, som skaber værdi hos modtageren. Kvalitetsindhold er afgørende for at få en god placering på Google og dermed blive set af mange forbrugere.

Forbrugerne bliver dagligt eksponeret for tonsvis af content, så det er vigtigt at have kvalitetscontent, som skiller sig ud. I dag har virksomheder derfor meget fokus på content marketing og på at skabe relevant, unikt og engagerende content, der har en rød tråd, på alle deres platforme.

De har en strategi for deres content og kender deres målgruppe

Før virksomheder går i gang med at producere content, ved de, hvilken retning de skal gå, og hvilken plan de skal følge. De ved, hvad deres virksomhed står for, og hvordan de skiller sig ud fra konkurrenter.

Sidst men ikke mindst ved de, hvem deres målgruppe er, og hvad de gerne vil opnå med deres content. Er deres mål fx at få mere trafik til deres hjemmeside? Vil de gerne inspirere? Overbevise? Så vælger de indholdstyper baseret på det. Er I en virksomhed, som gerne vil styrke sin content, kan du få hjælp til content marketing her.

Måske vigtigst af alt, så har virksomhederne taget sig tid til at lære målgruppen bedre at kende. De har sat sig ind i deres interesser og udsender indhold, de ved, bedst fanger deres målgruppe. De bruger de rigtige søgeord. Og de udgiver indholdet de rigtige steder, så de taler direkte til deres målgruppe.

De sætter sig ind i målgruppens behov og interesser ved løbende at lave analyser og justere deres content, så det altid stemmer overens med målgruppen.

Se også:
  Bliv festklar med et smut til en grænsebutik

De skaber relevant, unikt og engagerende content

Jo bedre en virksomhed kender sin målgruppe og hvilke passioner og problemer, kunderne har, jo bedre kan virksomhederne engagere kunderne på et personligt niveau. Virksomheder får derfor succes med at nå ud til og engagere sin målgruppe ved at producere content, der fx besvarer målgruppens spørgsmål, er legende, giver værdi og sørger for, at kunderne vil have mere.

En virksomhed, som sælger hundeting, ville fx på sin hjemmeside skrive blogs om hunde, og hvordan man holder dem glade, fordi virksomheden ved, at deres kunder selvfølgelig er hundeelskere, der vil give deres hund det bedste liv.

Succesfulde virksomheder producerer desuden content, hvor sproget er i øjenhøjde med målgruppen. Det vil sige, at det er naturligt og letforståeligt – dog stadig informativt, så det fanger målgruppens opmærksomhed. Derudover er der iøjefaldende billeder og engagerende overskrifter, som også fanger målgruppens opmærksomhed.

Kort sagt: Virksomheder, som har succes med at nå ud til forbrugerne, har det, fordi de fokuserer på forbrugernes interesser og behov. De følger en strategi og laver relevant og værdiskabende content, som er baseret på målsætninger og kendskab til forbrugernes interesser og behov. Et kendskab, som virksomhederne får ved at lave analyser. Og analyser skal tit laves for at sikre, at contentet stadig passer til målgruppen, eller om der skal laves forbedringer på det.