Bedøm artiklen

Har man en hjemmeside eller en virksomhedshjemmeside, som man gerne vil have mere trafik på, kan Search Marketing være en stor fordel. Det kan gøre en stor forskel for antal besøgende på hjemmesiden, og derfor er det vigtigt, at man udnytter og bruger det. Det behøves heller ikke kun handle om betalte reklamer, men man kan også sagtens lave gratis søgeoptimering, som kan gøre en stor forskel. Det er en god og effektiv måde at gøre sin hjemmesiden mere synlig, og man kan komme rigtig langt uden at skulle bruge hele formuen på markedsføring. Er det ikke noget man selv har den store erfaring med, kan det selvfølgelig være en lidt større udfordring. Det er ikke noget, man bare lærer fra den ene dag til den anden, så har man ikke selv nok viden på området, kan det være en god idé at få en professionel på sagen. Man kan for eksempel få hjælp fra et Search Marketing Bureau, som er specialiserede inden for Search Marketing, og kan hjælpe dig med at få mere trafik på din hjemmeside. Det er uden tvivl en god investering i længden, hvis man enten skal have flere besøgende for at få kunder til hjemmesiden eller blot er interesseret i at flere får øjnene op for ens hjemmeside.

Hvad er forskellen på Google Ads og SEO?

Det er vigtigt, at man markedsfører sin hjemmeside efter egne behov. Google Ads er en form for markedsføring, hvor man kan få betalte annoncer på google, så man lettere bliver fundet og bemærket på Google. SEO derimod er en helt gratis form for søgeoptimering, hvor man optimerer selve hjemmesidens indhold, så den kommer højere op i Googles søgeresultater. Det er selvfølgelig optimalt at bruge begge metoder, men har man et strammere budget, kan man også sagtens få meget ud af at starte med kun at anvende SEO.

Se også:
  Nyt fra Microsoft: Dynamics 365 Business Central