Bedøm artiklen

Instagram er et fantastisk sted at skabe synlighed omkring dit brand! Her kan du skabe opmærksomhed på mange forskellige måder, og nå dit publikum på en frisk og innovativ måde! Vi giver dig her en indsigt i, hvad Instagram annoncering kan gøre for din forretning.

Mange forskellige muligheder for annoncering

Det skønne ved Instagram er, at der er rig mulighed for at være kreativ med din annoncering og fange din målgruppes opmærksomhed på en anderledes og sjov måde. Idet populariteten af videoer er hastigt voksende på Instagram, er videoannoncering en oplagt mulighed for at få bragt dit budskab med visuelle effekter og tale direkte til brugeren. Videoformatet vil have en effekt af at springe i øjnene på brugeren, og fastholde dem i længere tid end med et billede.

En anden populær form for Instagram annoncering, som er særligt forbeholdt Instagram formatet, er karrusel annoncer. I stedet for at nøjes med et billede, kan du her lave en annonce med en serie af billeder. Det giver et mere dybdegående indtryk af dine produkter eller service, og frister til at få mere info. Endelig foregår den mest populære form for Instagram annoncering på stories. Når brugeren er i gang med at se sine venners stories igennem, er det et godt tidspunkt at fange deres opmærksomhed. Brugeren tager sig typisk lidt ekstra tid i stories og er ikke nær så travl, og det kan være en stor fordel for dig som annoncør.

Tilpasning af målgruppe er alt

For at have en effektiv annonce kampagne, er det vigtigt du når ud til det helt rette publikum. Her har Instagram fantastiske værktøjer til at være meget specifik med målgruppe. Det gør at alt der kommer op på brugerens feed eller story typisk er meget relevant for brugerens dagligdag og interesser. Derfor vil det også give brugeren oplevelsen af, at kampagnen er henvendt direkte til dem. Samtidig er hashtags også effektive til at tydeliggøre jeres fokus eller skabe humor i opslaget.

Se også:
  Derfor bør du kende til diskfragmentering

Det kræver dog en vis finpudsning af, hvilken målgruppe du ønsker at nå. Her er det vigtigt at være så specifik som mulig og vide så meget som muligt om dine ideelle kunder. Man gør klogt i at være omhyggelig både med aldersgruppe, interesser og andre kriterier, som sikrer den effektive kampagne. Her er det en god ide at holde en brainstorm om jeres målsætning og hvordan I definerer jeres slutkunde.

Skab omtale med dine annoncer

Instagram er stedet hvor nettets største fest foregår. Her nyder brugerne at fordrive tiden, og man er her mere åben overfor nye indtryk og info. Samtidig taler brugerne også meget med vennerne om hvad de ser på Instagram og hvad der er godt at følge. Det er derfor effektivt at bruge sjove kampagner eller noget der opfordrer brugeren til at interagere. Det kan for eksempel være en konkurrence, quiz eller en sjov video, der skaber opmærksomhed.

Der findes mange gode muligheder for at skabe effektiv annoncering, og jo bedre man lærer værktøjet at kende, jo mere succes vil man opleve.