Bedøm artiklen

Måske har du hørt begrebet Google Adwords eller Google Ads blive nævnt i sammenhæng med at markedsføre og optimere hjemmesider. Det er kort sagt en måde, hvor man kan få mere trafik og dermed større omsætning i sin virksomhed. Når du fortager en søgning via Google, vil de tekstannoncer, der figurerer i toppen af søgeresultaterne være annonceplads, som forskellige firmaer har købt, for at gøre deres virksomhed mere synlig og attraktiv. Google Ads eller Adwords bruges også i displayannoncering, som eksempelvis bannere og videoer, som du sikkert kender fra bl.a. Facebook ude i højre side. Du kan få en AdWords Ekspert til at hjælpe dig med dette.

 

To netværk, ét mål

De to måder at annoncere på, søgenetværket og displaynetværket, har begge styrker og egenskaber, som, brugt korrekt, vil kunne give en mærkbar større og mere effektiv eksponering af din virksomhed.

Søgeannoncer kan man sige er ’pull marketing’, som er designet til at skulle trække kunderne igennem til et køb, mens displaymarkedsføring er det, der kaldes ’push marketing’, og som vil forsøge at skubbe produkter, ydelser, tilbud mm. ud til de potentielle kunder.

 

Et Google Adword er et PPC-medie (pay per clik), som betyder, at du som ejer af annoncen betaler, hver gang der klikkes på den. Prissætningen af disse søgeord bliver sat i budrunde, som i et auktionshus, og prisen vil blive budt op eller ned alt efter hvor populært søgeordet er.

 

En sikker succes

Hvis du ønsker at gøre brug af denne meget effektive markedsføring, så kan det være en god idé at få den rette eksperthjælp. Selvom du er fiks på fingrene, lærenem og god med teknik, så er processerne, der er forbundet med at bruge Google Adwords eller Google Ads, temmelig omfattende og kan godt være kringlet og tidkrævende. Derfor vælger mange også at bruge en konsulent eller en freelancer, der kan hjælpe virksomheden med at få den rette eksponering og dermed en profitabel indtjening og succes.

Se også:
  Enigt Folketing indgår aftale om Danmarks digitale fremtid