Bedøm artiklen

Går du rundt med en iværksætterdrøm, men ved ikke, hvordan du når ud til kunderne med dit produkt? Eller drømmer du om at optimere din hjemmeside og din markedsføring i dit etablerede firma, så du får flere kunder i butikken? Så kan det være en god idé at rådføre sig med en virksomhed, som kender til markedet og kunderne, og som kan hjælpe dig godt på vej. Første skridt på vejen til mere information kan også være Google, hvor der ligger masser af guldkorn, du kan bruge.

Ved at lave en simpel Google-søgning støder du formentlig på ord som SEO, Google Adwords, Facebook, nyhedsbrev – ord og platforme, du skal kende, hvis du vil nå helt ud til kunderne. Men hvad er SEO og Google Adwords? Og hvordan kan det tiltrække flere kunder? Det kan være svært at navigere i junglen af begreber, men her kan du danne dig et godt overblik og bevæge dig skridtet videre mod god markedsføring. Desuden kan du læse mere om, hvad SEO og Google Adwords er, og hvorfor det er en effektiv markedsføringsform.

Som virksomhed kan det også være en god idé at få et overblik over din virksomheds behov og ønsker. Det kan du gøre ved at finde inspiration hos andre virksomheder. Hvis du overvejer f.eks. en ny eller opdateret hjemmeside som en del af din nye markedsføringsstrategi, har du garanteret nogle ønsker. Men stil dig selv spørgsmålene: Hvad skal hjemmesiden indeholde? Hvor meget skal den indeholde? Og hvordan skal den være bygget op? Det er bl.a. vigtigt, at siden er overskuelig og brugervenlig, så kunden let kan navigere rundt på siden og finde de ønskede informationer.

Se også:
  Få mere balance i livet med denne guide

Ønsker du det simple og overskuelige udtryk på din hjemmeside, er dette et godt eksempel. Siden velkommer dig med en forside, hvor du nemt kan afgøre, om indholdet er relevant for dig. Derudover får hjemmesidens enkle fremtoning også siden til at virke mere troværdig, og troværdighed er vigtig, hvis du vil fastholde den potentielle kunde på hjemmesiden – særligt, med de mange falske hjemmesider og webshops i omløb. Kunden vil måske tvivle på hjemmesidens ægthed, hvis der er stavefejl i teksterne eller den er proppet med informationer, som gør den uoverskuelig. Her kan du læse en artikel, som gennemgår, hvad der virker på hjemmesider.

For at opsummere:

1) Find information på Google om markedsføring

2) Kontakt gerne en virksomhed med eksperter inden for området

3) Overvej hvad din markedsføringsstrategi skal indeholde og udtrykke om din virksomhed

4) Før planen ud i livet og voila – så har du en god hjemmeside!