Den danske befolkning handler på internettet som aldrig før, hvilket afspejles i e-handelsbranchen voldsomme vækst år efter år. Selvom du efterhånden kan købe det meste på nettet, så vil det højst sandsynligt overraske mange, at Batteribyen har solgt tusindvis af batterier online de sidste 10 år.
Selvom det lyder banalt, så findes der faktisk rigtigt mange forskellige batterier til adskillige elektroniske apparater, som vi benytter i hverdagen. Det kan være alt fra fjernbetjeningen til bilen, bærbaren, elværktøjet og sågar robotstøvsugere. I den digitale tidsalder er behovet for batterier større end nogensinde, og det kan ses i det stigende antal forespørgsler på Google.
Alene de sidste 5 år er produktsortimentet hos Batteribyen vokset fra 5.000 unikke produkter til over 14.000, hvilket gør dem til Danmarks største online forhandler af batterier.
Stort udvalg og skarpe priser
Med et marked i vækst og en voksende forretning har Batteribyen med årene håndplukket de bedste leverandører fra hele verdenen og samtidig forhandlet nogle af de bedste priser hjem. Det betyder, at de kan tilbyde varer i højeste kvalitet til den skarpeste pris, hvorfor de også tilbyder prismatch på hele deres sortiment.
Uanset hvilket batteri du har behov for, så er der stor sandsynlighed for at Batteribyen har det på lager. Blandt de mest populære produktkategorier er batterier til bil, alkaline, knapcelle, mobil, bærbar og elværktøj. Alkaline batterier kender du med garanti, da både AA, AA, C, D og E typisk anvendes til de små hverdagsgenstande som fjernbetjeninger, lommelygter og legetøj. I vintermånederne er bilbatterier særligt populære, da de hårde vejrforhold i Danmark slider på dem. Omvendt er elværktøjsbatterier i høj kurs i foråret og sommeren, da det er her de fleste gør-det-selv projekter bliver igangsat.
Kvalitet fra de bedste producenter
Stort udvalg og billige priser er ikke ensbetydende med at kvaliteten er i højsædet, men på Batteribyen er en god service og ikke mindst høj kvalitet på agendaen hver dag. Derfor forhandles der kun batterier fra nogle af de mest anerkendte producenter i industrien uafhængig af batteritype. Det kunne fx være VARTA, Fujitsu, DURACELL, Japcell, Maxell, Panasonic, Energizer samt originalt batteri til diverse elektroniske apparater. Kvaliteten er altafgørende for at batteriet skal have en høj ydeevne og ikke mindst lang levetid, hvilket er værd at bemærke, eftersom der er stor forskel på de enkelte producenters batterier.
Nem navigering på webshop
Hvis du vil have succes med din webshop, skal det være nemt for brugerne at navigere rundt og finde produkterne, som de har behov for. Det er bl.a. også det, som gør Batteribyen til en god webshop, at det er super nemt og handle hos dem. De har et avancerede søgefelt, hvor du fx kan nøjes med at teste en bilmodel eller bærbarmodel ind og så finder den de præcise batterier, som passer til lige netop din bil eller bærbar.
Som almindelig forbruger er det en kæmpe service, eftersom man ellers aldrig vil have en jordisk chance i selv at skulle navigere blandt de forskellige mærker, modeller og størrelser.
Synlighed gennem digital markedsføring
Selvom godt købmandskab, lagerstyring og god kundeservice er på plads, kommer nye kunder ikke af sig selv. Med en god service og købsoplevelse vil kunder med stor sandsynlighed komme igen, men hvis det er førstegangskøber, kræver det trods alt en indsats at trække dem til online butikken. Heldigvis er mulighederne mange med digital marketing, hvor trafikken kan købes med både Google Ads og Facebook annoncering. Derudover kan søgemaskineoptimering være med til at drive organisk trafik, som er særdeles attraktivt, eftersom hvert klik på den enkelte visning er gratis. Batteribyen har haft et længerevarende samarbejde med Plutonic Media, som har været med til at bane vejen for at få succes med digital markedsføring. Det er en broget branche, hvor der findes mange ugennemsigtige online marketing bureauer, som sjældent kan løfte opgaven for en ambitiøs webshop. Derfor har det krævet en solid digital strategi for at opnå den ønskede succes.
Google Ads og SEO som drivkraft
Eftersom der er et stort behov efter batterier på Google, så giver det rigtig god mening at annoncere på søgemaskinen. Derudover er det selvfølgelig også fordelagtigt at arbejde med søgemaskineoptimering, så du kan lukrere på nogle af de gratis klik. Derfor finder du også Batteribyen i både den almindelige search-annonce, organiske resultat og Google shopping ved en simpel søgning som f.eks. ’AA batteri’.
For at få succes med Google Ads, uanset om det er search-kampagner, Google Shopping eller YouTube annoncering, så kræver det den rette struktur og opsætning af kampagner. Det kan både være i form af søgeord, målgruppe, budget og geografisk afgrænsning.
SEO er en helt anden disciplin og kræver meget on-page arbejde med selve hjemmesiden. Her sørges der for at siden er bygget godt op kategorimæssigt, så det er let for både brugere og søgemaskinerne at navigere rundt på siden. Derudover arbejdes der meget med linkbuilding, hvor det handler om at få links fra artikler på andre hjemmesider, som kan være med til at styrke autoriteten af ens eget site.
Facebook annoncering til at få salget hus
Facebook annoncering fylder mindre for en webshop der sælger batterier, hvor der typisk er tale om et erkendt behov, og du ikke nødvendigvis behøver at skabe det. Facebook er primært et push-medie, men kan også benyttes i til Retargeting, hvor du går ind og målretter tidligere besøgende for at sikre dig et salg. Her giver det mening typisk at ramme dem, som har lagt noget i kurven, men ikke færdiggjort handlen. Derudover kan du målrette annoncer til nogle der har købt for længe siden, hvorpå man skaber et kontinuerligt flow af genkøb.
Mulighederne er mange, men der er ingen tvivl om, at det kræver en holistisk tilgang, hvis du vil opnå succes med at drive en e-handelsvirksomhed.