Samfundet lever nu i en digital verden, og det samme gør arbejdsmarkedet. Derfor er det alfa omega for dig og din virksomhed, at I kan leve (og trives) i denne digitale arena. Der er kamp om at sidde højest i det digitale hierarki. Alle virksomheder og firmaer kæmper med næb og klør om at give den bedst mulige digitale varer til de potentielle kunder. Et af de simpleste, og dog mest effektive, måder at opnå gode resultater for virksomheden er at ligge godt i Google. Google er verdens portal til internettet, hvor langt, langt de fleste brugere hver eneste dag søger efter alt mellem himmel og jord. Her er det du skal skride ind og sørge for, at du får folk til at klikke sig ind på din hjemmeside. Der findes webbureauer, som kan hjælpe dig med at klatre op ad Google-stigen. De fleste mennesker holder sig nemlig kun til den første side på Google, så det gælder om at kunne være netop dér. Men hvordan kommer man derop?
Sådan kommer du op på Googles gyldne pladser
Der er en verden til forskel fra anden side på Google til første – og mange kroner til forskel for dig. Her er nogle tips til, hvordan du optimerer og justerer hjemmesiden til at passe bedre med Googles algoritme:
- Hav fangende Meta-titler og Meta-beskrivelser (overskrift og underskrift der vises i Google-søgningsliste)
- Hjemmesiden skal være tro til overskrifterne og af en vis kvalitet, ellers klikker folk hurtigt tilbage, og det kan Google opfange
- Konstruer dine sider, så de indeholder søgeord, der hyppigt bliver søgt efter
- Inkorporer links til andre hjemmesider, det kan Googles algoritme godt lide
- Sørg så vidt muligt at fastholde læseren på siden, da Googles endelige mål er at beholde folk så langt tid som mulig på deres søgemaskine