Vil du skabe synlighed om din virksomhed, er god skiltning afgørende. Men selvom du kender formålet med skiltningen, er det vigtigt at være helt bevidst om, hvordan du gerne vil have din virksomheds udtryk til at være.
Som udgangspunkt har udendørs skilte hos virksomheder længe skullet tjene to væsentlige formål. Det ene formål har været at informere, og det andet har været at markedsføre, men med nutidens muligheder for skiltning, er der flere ting, som er vigtige at være opmærksom på.
Layout – det siger meget om din virksomhed
Det siger sig selv, at layoutet på et skilt siger meget om din virksomhed. Er din virksomhed eksempelvis en, som beskæftiger sig med harmoniske løsninger, kan det være vigtigt, at der er god harmoni mellem layoutet på dine udendørs skilte og de omgivelser, bygningen ligger i.
Bygningen – er den klar til skiltning?
Et nyt, flot skilt på facaden af bygningen, som din virksomhed ligger i, kan friske selve udtrykket op. Men hvis bygningen er slidt eller ramponeret, kan det være en tanke værd, om effekten af et nyt, flot udendørs skilt bliver som ønsket, hvis din virksomheds bygning ikke signalerer det samme.
Materialer – hvordan belastes skiltene?
Når man sætter skilte op udendørs, skal de kunne tåle regn, slud, blæst og andre vejrfænomener. Din bygnings placering er derfor afgørende for, hvilke materialer der giver bedst mening i forhold til udendørs skiltning.
Mængden – for lidt eller for meget?
Hvilket udtryk vil du gerne give dine kunder, når de ser dine skilte? Det kan både være overvældende med for store eller for mange skilte, mens for få kan give et forkert indtryk af din virksomhed.
Tidshorisonten – dine skilte skal kunne holde, så længe du vil have det
Nogle virksomheder udskifter ofte deres skilte, mens andre virksomheder beholder deres skilte i mange år. Hvad er den rigtige løsning for dig?
Er du på udkig efter nye skilte til din virksomhed, men har du brug for hjælp, kan du læse mere om mulighederne for et udendørs skiltesystem her.