5 (100%) 1 vote

Alle mennesker oplever fra tid til anden at mangle overskud i hverdagen. Det føles frygteligt ikke at have energi til de ting, man gerne vil, og mange energiforladte mennesker føler sig dagligt irriterede, sure og kede af det, men der er heldigvis noget, man selv kan gøre for at vinde energien tilbage. Er du træt af at være træt, skal du læse med her, når vi kommer med 4 nemme trin til, hvordan du får mere overskud i hverdagen.

Få en god nats søvn

Du har sikkert hørt det før, men søvnunderskud er altså én af de største syndere, når det handler om manglende overskud. Har du svært ved at falde i søvn om aftenen, kan det skyldes, at du ligger og kigger på en smartphone eller en tablet i sengen. Lyset fra skærmen snyder nemlig din hjerne til at tro, at det er morgen, og derfor ”vågner den op” i stedet for at falde til ro.

Ryd op

Det kan være en stor hjælp at rydde op i dit hjem, så du kan få mere ro i sindet. De fleste af os har meget skjult rod i skuffer og skabe, så gæster ikke opdager det. Men det skjulte rod kan også nemt give os dårlig samvittighed  og en følelse af uoverskuelighed, hver gang vi åbner et skab eller en skuffe ud.

Overvej, hvad du spiser

For nogle mennesker kan manglende overskud skyldes, at de spiser den forkerte kost og derfor ikke får den mængde energi, de har brug for. Derfor kan det være en god idé at tænke lidt mere over, hvad du spiser, og om du får den rette mængde energi i dine måltid. For nogle kan de have behov for at spise mere frugt og grønt, mens andre måske er i kalorieunderskud og derfor ikke får nok næring. Du kan med fordel bruge Madpyramiden som hjælp.

Se også:
  Gå fra enhver sygdom

Gå offline med en digital detox

Den verden vi lever i i dag er i høj grad præget af den digitale udvikling, og vi er online 24/7. Det kan dog være utroligt stressende for hos hele tiden at skulle være til stede i flere forskellige digitale virkeligheder på én gang, og i disse situationer er vores smartphone vores værste fjende. Hvis du vil have mere overskud i hverdagen, bør du derfor gå offline fra de sociale medier for en stund og tage en digital detox. Sluk telefonen, og aftal med dig selv, at du kun må have din mobil tændt i kort tid hver dag. Du kan købe et armbåndsur, hvis du normalt holder styr på tiden med din smartphone. find dit nye ur på oenskeur.dk