Telemarketing har, for mange, et dårligt ry. Man tænker ikke ligefrem på gode oplevelser og flere penge i kassen, når man støder på en telefonsælger. Det kan dog være en fejlopfattelse, for hvis man udnytter potentialet korrekt, så er der rig mulighed for at kunne få merværdi ud af denne resurse. Mange overser desuden også det potentiale, som ligger i at kunne ringe imellem virksomheder og få andre til at følge op på møder, kontakter og stå for det videre salg af jeres ting til andre virksomheder. Man bør i hvert fald ikke forkaste idéen uden først at have overvejet dens potentiale.
Telemarketing er et viftebegreb
Telemarketing kan være rigtig mange ting og det er noget, som de fleste ikke ved. Telemarketing er en marketingstrategi, der involverer telefonisk kontakt mellem et firma og et andet firma, en kunde eller en potentiel kunde. Det er derfor en marketingstrategi, som dækker over rigtig meget kontakt mellem dit firma og omverdenen med det formål at øge jeres omsætning. Dette mål kan opnås ad rigtig mange forskellige veje og det gælder om at have et overblik over, hvad et telemarketingfirma kan gøre for dig, før du tager kontakt med henblik på et samarbejde.
Mødebooking
Nogle af de ting, som et telemarketingfirma kan hjælpe med, er mødebooking. Mødebooking er processen, hvor et telemarketingfirma tager kontakt til potentielle kunder med henblik på at sætte et møde op mellem jer og kunden. Dette er en strategi som i sidste ende gerne skulle føre til et salg af dine varer til kunden. Dette vil både være en fordel for dig og dit firma, fordi det vil øge jeres omsætning, men det vil også være en fordel for kunden, der får et godt produkt ud af handlen.
Serviceopkald
Serviceopkald er hvor et telemarketingfirma systematisk kontakter dine kunder med henblik på at undersøge deres nuværende behov og muligheden for at lave mersalg af den ydelse, som dit firma leverer. Dette er en god måde at få eksisterende kunder til at føle sig mere værdsat og ved denne strategi, så er isen allerede brudt, da det allerede er en af jeres kunder. Man kan vælge at sætte bredt ind på telemarketing og vælge begge disse gode strategier eller man kan vælge noget helt andet. Uanset hvad, så gælder det om at finde et telemarketingfirma, som du kan stole på og som også kan levere når det kommer til stykket.
Hvordan skal man vælge firma?
Det kan være en god idé at lave noget research på et telemarketingfirma, før i vælger at give dem jeres forretning. Her kan man finde mere information på deres hjemmeside og det vil være en god idé også at opsætte et møde med dem, så man kan få snakket om tingene. Hvis ikke man gør dette, så kan man snildt ende med at have hyret et mindre godt firma, som ikke kan levere på jeres vegne. Hvis du er blevet interesseret i, hvad telemarketing kan tilbyde dig og dit firma, så kan du undersøge sagen nærmere på internettet.