Bedøm artiklen

Vi må efterhånden sande, at internettet er en fuldkommen central del af vores hverdag i det digitale samfund. Hvis du sælger produkter, serviceydelser eller lignende, må onlinemarkedsføring ikke undervurderes. En effektiv markedsføring handler i høj grad om synlighed på nettet, og der findes flere måder, hvorpå du opnå denne synlighed. SEO-optimering er et effektivt værktøj i denne forbindelse, og hvis du læser med i det nedenstående, kan du forhåbentlig blive klogere på SEO og dens funktioner.

SEO-optimering

SEO står for Search Engine Optimizing, og som navnet også angiver, handler søgemaskineoptimering grundlæggende om din virksomheds placering i de organiske søgemaskiner – eksempelvis Google. Når man søger på Google, kigger er det som oftest topresultaterne man kigger på, og meget sjældent på næste side, hvorfor en høj er placering altafgørende. Jo højere placering jo mere trafik og bedre mulighed for omsætning. Der er forskellige faktorer som spiller ind, men linkbuilding er et af vejene til en højere placering. Her kan man få andre internetdomæner til at linke til sitet, hvilket Googles systemer læser som en slags anbefaling. Når du bruger SEO, bør du samtidig udføre en søgeordsanalyse, så du, med henblik på at optimere salget, kan finde ud af hvilke søgeord, dine kunder søger på. SEO kan være en smule kompliceret, men hvis du følger linket, kan du få hjælp til SEO her.

Online markedsføring

En veltilrettelagt onlinemarkedsføringsstrategi essentiel i forbindelse med salgsoptimering, og der er flere redskaber hertil end SEO. Google Adwords relaterer til annoncerne i højre side af billedet, når du bruger Google, og Adwords er således også en populær markedsføringskanal, som uden tvivl kan hjælpe dig og dit site til en større grad af synlighed. Som sagt kan SEO og Adwords kræve en del tid at sætte sig ind i, hvorfor du med fordel kan søge ekspertise hos et erfarent marketingbureau, som kan sikre dig en knivskarp onlinemarkedsføring.

Se også:
  Det skal du vide om leadgenerering