Bedøm artiklen

Hvad skal du have til et professionelt kontormiljø med mange ansatte? Hvor det at stille et simpelt hjemmekontor an er en nem sag, der ikke kræver de store overvejelser, skal du være mere grundig, når du sætter et større kontor op. Dels fordi indretningen skal tage hensyn til, at kontorlokalet bliver støjfyldt. Dels fordi der er større forventninger om god ergonomi på et kontor, end du har hjemme.

Foruden skriveborde er der to møbler, ethvert større kontor skal have: Kontorstole og gulvskærme.

God ergonomi er vigtigt ved kontormøbler, fx kontorstole

God ergonomi kan et hæve-sænkebord eller en god kontorstol være med til at sikre. Hvis ansatte sidder ned ved deres skriveborde, skal de ikke sidde foroverbøjet, da det belaster nakke og ryg. De skal sidde med kontorstolen tæt ind til skrivebordet, og kontorstolens ryglæn skal kunne støtte op om ryggens naturlige krumning, så ansatte kan sidde med vinkelrette, bøjede ben placeret på gulvet.

Gulvskærme tager brodden af støjen i kontorlokalet

Andre kontormøbler, der gør sig gældende på et større kontor med mange ansatte, er gulvskærme og lyddæmpende skærme til loftshængning. De fungerer nemlig fint, når det kommer til at tage det værste af støjen fra medarbejdere, der sidder og yder telesupport eller er ved at få et salg i hus. Og dog afskærer de ikke ansatte totalt fra omgivelserne. Kollegaer kan altid bare snakke over skærmen.

Du kan nemt få det visuelle udtryk, du ønsker

Nu kan du finde kontorstole og lyddæmpende skærme i vidt forskellige farver og designs. Så ønsker du et bestemt visuelt udtryk i kontoret, så du udstråler professionalisme, når en investor kommer på besøg, er det nemt nok at finde de kontormøbler, der skaber den ønskede stemning. Undersøg derfor dine muligheder inden for ergonomiske og støjdæmpende kontormøbler til de ansatte i dag.

Se også:
  Derfor bør du outsource din virksomheds IT-system hurtigst muligt