Bedøm artiklen

Ønsker du at skabe den bedste kundeoplevelse for dine kunder, når de besøger din hjemmeside, applikation eller benytte dit softwaresystem, er du landet det rette sted. I denne artikel introduceres du til en kvalitativ analyseform kaldet ‘CX-testing’, hvilket står for ‘customer experience’-testing. Som begrebet antyder, kan du altså benytte denne testform til at teste brugervenligheden og brugeroplevelsen på din hjemmeside, med fokus på selve kundens rejse. Ved at udføre denne test, kan du få indsigt i dine kunders oplevelse af din hjemmeside, og efterfølgende blive klogere på, hvad der skal forbedres for at fastholde din målgruppe.

Få indsigt i kundeoplevelsen

Tænk hvis du kunne se hvad dine kunder oplever, når de benytter dit produkt og/eller besøger din hjemmeside? Dette er muligt, gennem en observation af hvad de gør. Testformen ‘User Testing’ hjælper dig til at få indsigt i dine kunders brugeroplevelse, så du lettere kan målrette dit produkt efter, hvad din målgruppe ønsker. Ved brug af denne kvalitative testform kan du både se og høre hvordan dine kunder interagerer med dit produkt. Med hjælp fra UserTribe og deres UX insights platform (User Experience platform), kan du komme i gang med at forbedre og opbygge bedre indsigt i dine kunders brugeroplevelse.

Hvorfor UserTribe?

Ved at benytte dig af UserTribe’s platform, får du én platform, der strømliner arbejdsgangen fra oprettelse, analyse, lagring af data og deling af erfaringsdata og indsigt i kunderne. Ydermere er platformen designet af specialister til specialister for at gøre det lettere og mere effektivt at opbygge god kundeindsigt. Platformen hjælper dig til at accelere tiden til at opnå indsigt med en 2-4 multiplikator, der gør det muligt for dig at skalere en kvalitetsbevidst produktionen af kundeindsigt for at imødekomme den stigende efterspørgsel efter kundeindlevelse. Slutteligt indsamler platformen data om kunderne, der er let at dele og som giver dig mulighed for lettere at afgøre hvorledes kunderne skal tilgås og fastholdes ift. at øge den påvirkning det har på din virksomhed.

Se også:
  Gør din byggevirksomhed bedre ved at holde øje med offentlige udbud

Nemt og overskueligt

Det behøver ikke at være en besværlig eller uoverskuelig proces at få skabt en indbydende og imødekommende hjemmeside. Men det kan være svært at skulle gøre det hele selv. Derfor er det en god idé at undersøge hvilke muligheder og ressourcer du har som skaber af en hjemmeside, webshop eller blog. Der findes for eksempel mange forskellige helt gratis guides til hvordan man laver den perfekte hjemmeside, der både virker indbydende og informativ uden at være overfladisk. Ellers kan du  også undersøge UserTribe’s hjemmeside nærmere, for at få et indblik i hvorledes en UX insights platform kunne optimere fastholdelse af dine kunder.