Bedøm artiklen

Det er altid spændende at prøve noget helt nyt og udfordre sig selv, og at starte ny virksomhed er ingen undtagelse. Det kræver is i maven, men når det første kaos har lagt sig, og man er kommet i gang, er det vigtigt at kigge på, hvordan man sikrer virksomheden mange år frem. Det er vigtigt at få skabt et godt flow og en god omsætning i virksomheden. Herunder følger 3 gode tips til at øge omsætningen i din virksomhed.

Kræs om de eksisterende kunder

Én ting, man aldrig må glemme, er den gode kundeservice. Det er naturligvis vigtigt at skabe nye kunder, men må ikke glemme de kunder, man allerede har anskaffet sig. En god kundeservice gør, at de eksisterende kunder vender tilbage – for hvis kunden føler sig overset eller dårligt behandlet, finder kunden en anden virksomhed til at opfylde dens behov.

En anden vigtig spiller i forhold til at øge omsætning er digital markedsføring. Digital markedsføring som Google AdWords er en effektiv og forholdsvis billig løsning til moderne markedsføring. Med Google Ads betaler man kun, når kunder klikker for at besøge virksomhedens hjemmeside, og man kan målrette sin markedsføring, så Google AdWords når ud til en bestemt aldersgruppe eller område. Derudover findes der Google-eksperter, der kan hjælpe dig med at komme i gang med din digitale markedsføring.

Forskellige former for markedsføring

Udover at bruge Google AdWords som en del af markedsføringsplanen, er det også en god idé at bruge flere forskellige former for markedsføring. Det kan være alt fra Facebook-konkurrencer (alt efter hvilken slags virksomhed, det drejer sig om), kundegaver i form af kuglepenne, poser eller lignende med virksomhedens navn. For en nystartet virksomhed handler det især om at få spredt virksomhedens brand så meget som muligt, og få etableret et godt ry så hurtigt som muligt.

Se også:
  Sådan finder du den bedste erhvervstelefoni