Bedøm artiklen

Ejer du en virksomhed, hvor der er fokus på de relationer, som der skabes mellem det produkt, som du udbyder og kunden? Så ved du sikkert allerede nu, at der er behov for kontakt og god reklame. Men ved du også, hvordan du får fortalt dine eventuelt nye kunder, hvad du står for, hvem du er, og hvad du kan tilbyde dem på ultra kort tid? Nå, ikke? Så læs med her.

Vi har travlt – og det skal du huske på

Vi lever i en verden, hvor vi alle har travlt. Vores hverdage er præget af, at vi skal nå en helt masse ting på alt for kort tid. Det betyder, at vi konstant løber fra den ene aftale til den anden aftale uden at få lov til at stoppe op og tænke over, hvad vores næste mål i livet skal være. Vi kæmper derfor en jævnlig kamp for at være den bedste, for at ligge i front og for at komme først. Vi vil nå til det mest udmærkede resultat, og vi vil gøre det på så kort tid som overhovedet muligt. Vi leder derfor altid efter måder, hvorpå vi kan gøre både vores rutiner i dagligdagen og vores arbejdsliv langt mere effektivt.

Og ejer du en virksomhed, så er det sådanne tanker, du også skal gøre dig. Du skal vide, hvem din målgruppe er, og du skal vide, at den har meget travlt. Den har derfor ikke tid til at stoppe op og læse om dig, dine produkter og det, du tilbyder. Den har ikke tid til at afkode dit budskab mellem de mange andre budskaber. Målgruppen skal altså have alt serveret fra dig, så den hurtigt kan danne sig et indtryk af din virksomhed, og om hvorvidt det er noget for den eller ej.

Se også:
  Kommunikationskurser, der skaber værdi

Og det er her, at den visuelle identitet kommer ind i billedet. Det er nemlig sådan, at vi langt hurtigere opfatter de visuelle elementer såsom billeder, video og store tekster fremfor for eksempel alt det, som der står med småt. Det betyder, at dit budskab skal gøres visuelt, og det skal gøres stort, tiltalende, farvestrålende og gerne skille sig ud fra mængden. Du skal tænke i billeder frem for i tekst, og så skal du også gerne tænke nogle provokerende elementer ind i billedet. Det kan for eksempel være humor eller andre aspekter, der taler til nogle følelser hos din målgruppe. Vær derfor ikke bange for at gå en lille smule over grænsen, for det er netop sådan, at du bliver hørt, set og opdaget. Og det er sådan, at din målgruppe begynder at lægge mærke til dig, snakke om dig og huske dig.

Få mere information online

Vil du gerne vide mere om, hvad en god visuel identitet kan gøre for din virksomhed? Og vil du samtidig også gerne hjælpes godt på vej, så du er sikker på, at det du gør er helt rigtigt? Så kan du heldigvis læse mere om visuel identitet her.