Bedøm artiklen

Din hjemmeside er som et stort butiksvindue. Det er her, dine kunder ofte vil møde dig første gang. På ganske kort tid kan de vælge dig fra, hvis de ikke synes, din hjemmeside er tiltalende eller brugervenlig. At have en god hjemmeside er derfor meget vigtig. En hjemmeside kan bruges til at give en præsentation af virksomheden – medarbejdere, kerneområder, referencer og på den måde skabe troværdighed.

Spar på markedsføringsbudgettet og fokuser på den gode hjemmeside

Som virksomhed er det vigtigt ikke kun at have fokus på, at annoncere på de sociale medier. Annoncer er rigtig gode og kan skabe meget trafik ind til din hjemmeside. Hvis ikke din hjemmeside er nem at finde rundt i og kræver mange kliks, så kan en potentiel kunde hurtigt finde et andet sted at handle.

Du vil derfor ikke få konverteret din trafik til betalende kunder og dermed vil effekten af dine annoncekroner have været begrænset. Hvis du bruger mange penge på annoncer og ikke kan forstå, at du ikke får flere kunder – så kan det være en rigtig god idé at gå din hjemmeside igennem fra a-z, for at finde ud af, om hjemmesiden lever op til de krav, forbrugeren stiller i dag. Især små virksomheder har ofte deres fokus på annoncer fremfor selve hjemmesiden, fordi de gerne vil have nogle hurtige nye kunder.

Gi’ din nuværende hjemmeside en kærlig hånd

I dag er der rigtig mange af dine besøgende, som har fundet dig ved at bruge deres mobiltelefon. Derfor er det vigtigt, at du sørger for, at din hjemmeside har et responsivt design. Det betyder, at hjemmesiden vil tilpasse sig alle skærmstørrelser – tablets, mobiltelefoner og computere.

Se også:
  Få en bedre forståelse for IT, og hvad det indebærer

Derudover handler det om, at give dine potentielle kunder et godt førstehåndsindtryk af din virksomhed. Sørg for din hjemmeside er præsentabel, simpel og dermed brugervenlig. F.eks. kan du sørge for, at det er nemt for forbrugeren at finde dine kontaktoplysninger. Det kan være, du har en knap på hver side, hvor der står ”kontakt mig her” eller at du har dine kontaktoplysninger i bunden af siden eller har en fane i din menu der hedder ”kontakt”. Det kan også være, du vælger at gøre alle tre ting. På den måde vil du gøre det rigtig nemt for forbrugeren at finde de oplysninger, som de har brug for. Læs mere om, hvordan du får en god hjemmeside her.