Bedøm artiklen

De fleste som har haft ansvaret for et firmaevent eller en konference, enten i rollen som virksomhedsejer eller ansat, ved at det kræver en del tid og overskud at gennemføre et vellykket event. Hvis man føler sig en smule uerfaren i rollen som planlægger, kan der hurtigt opstå en masse tvivl i forbindelse med afviklingen. Hvis du læser med her, kan du få en smule vejledning til effektiv eventplanlægning, så du står med de bedste kort på hånden, når dagen indtræffer.

 

Fornuftige overvejelser

Når det kommer til eventplanlægning, er det især ordets sidste del, der optager en nøglerolle. Man bør således være tidligt ude med en grundig planlægning, der så vidt muligt tager højde for eventuelle uforudsete begivenheder og udfordringer (som næsten altid opstår). Få budgetterne på plads tidligt såvel som de praktiske og logistiske aspekter. Sørg for at uddelegere opgaver i god tid og sørg også for at indhente tilstrækkeligt med tilbud på forskellige, relevante serviceydelser (lokaler, mad, musik etc.). Det er dog kun en brøkdel af de elementer, der gerne skal være styr på i forbindelse med eventet. Derfor kan du med fordel alliere dig med professionelle, som f.eks. Danmarks bedste eventbureau, som kan klare opgaver både i København og Århus.

 

En forrygende firmafest

Når det drejer sig om firmarelaterede events, er det essentielt, at eventet bliver vellykket, da det i bedste fald kan være med til at styrke arbejdspladsens miljø og give folk et positivt minde, især når det kommer til firmafester. Skab gerne opmærksomhed omkring festen i god tid, bl.a. ved at benytte dig af en promo-plan. Afhold evt. en prisoverrækkelse på dagen, som folk forbereder sig til i løbet af året og på den måde ser frem til arrangementet. Igen kan planlægningen være en tidskrævende og opslidende affære, hvorfor du evt. kan følge linket her og finde kompetent hjælp til firmafesten.

Se også:
  De mest perfekte gaver til et babyshower