Bedøm artiklen

Uanset hvad du sælger, uanset hvad dit budskab er, så skal du sende et signal om, at ”du mener det”.

Du skal fremstå troværdig og seriøs på alle de platforme du opererer på. Derfor er det vigtigt med en professionel hjemmeside.

Hvis din hjemmeside ligner noget fra sidste årti, eller ligner noget du selv lige har bikset sammen på en halv time, så vil det virke useriøst på de besøgende. Det giver mistillid og det er et problem, da tillid er grundlæggende i al form for handel: Ingen tillid – ingen handel.

En professionel hjemmeside er ikke bare en flot side

I dag skal en hjemmeside ikke bare se godt ud. Den skal være designet i et mobilvenligt layout, da langt over halvdelen af din trafik kommer via mobiler. En traditionel hjemmeside er ikke nem at navigere rundt på via en lille mobilskærm.

Derudover skal siden have SSL certifikat på domænet, så den ikke markeres som usikker i Google Chrome, Safari, Firefox og andre browsere.

Det er også vigtigt at siden fremstår moderne og udnytte nutidens teknologiske muligheder for sikre mailformularer, chat, video osv.

Skal dine kunder finde dig via Google?

Hvis din hjemmeside skal rangere godt i Google på de søgeord du ønsker, så skal siden kunne søgeoptimeres i form af unikke titletags, korrekt brug overskrifter og intern samt ekstern linking. Det er også vigtigt at du kan skrive godt metadescriptions på alle sider, for at øge antallet af klik fra de google-søgende.

Det er ikke sikkert du skal bygge din hjemmeside selv

En hjemmeside består af mange delopgaver. Der er indholdet, der er designet og der er søgeoptimeringen. Dertil kommer mere tekniske ting som sikker mail og SSL certifikater. Alle tingene skal spille sammen, for at du har en professionel hjemmeside. Hvis din hjemmeside er vigtig for din forretning, og hvis du er i tvivl om hvordan du gør disse ting, så bør du finde en udvikler eller et bureau der kan hjælpe dig.

Se også:
  Sådan er danskernes kaffevaner